Contact Details

PARISH PRIEST:
Fr Joshy Parappuli
96 Catherine St, Leichhardt
NSW 2040, Australia.
Phone: (02) 9518 0650

SECRETARY:
Edward C Gorga
Hours: Monday - Friday
(9.00 am - 12.30 pm)
= Saturday & Sunday Closed =

EMAIL:
fiacre@capuchinfriars.org.au

WEBSITE:
leichhardtchurch-stfiacres.blogspot.com.au
Powered by Blogger.

Recent News

Subscribe to me on YouTube

As Jesus journeyed to Jerusalem, he crossed the border of Samaria where he met ten lepers; one of them was a Samaritan. 

Leprosy in Biblical times was not only Hansen’s disease, which attacked the skin and nerves causing deformities of body parts, but was a general term for various skin diseases that caused cultic impurity. According to the law of Moses, anyone infected with leprosy was rendered unclean and excluded from the community (Lv 13:45-46).

To re-enter society, the individual had to be examined by a priest who would determine if the person had been healed. When the lepers cried to Jesus for pity, he gave them a simple command to show themselves to the priest, which implied that they were already restored to health (Lv 14:1-4). Although all ten were healed, only the Samaritan returned to worship at the feet of Jesus and give thanks. While the others were healed of their physical affliction, this man was also saved by faith in Jesus despite the difference in religious belief.

REFLECTING: Lord Jesus, help me to see others the way you do.

PRAYING: Do I serve all people, regardless of their race, creed or colour?



Masses and Intentions
of The Week


Saturday 12 Oct 5.30pm:
Vigil Mass: Consecration to the Immaculate Heart of Mary.
Emy Livolsi - RIP

Sunday 13 Oct 8.00am:
Elisa Kronje - RIP

Monday 14 Oct 7.30pm:
Rosaria Seritti - RIP

Wednesday 16 Oct 7.00am:
Albert Thomas McKenna - RIP

Thursday 17 Oct 7.00pm:
Giuseppe Giuffre’ - RIP


New Baptism


Saint Fiacre’s Parish Leichhardt welcomes Stella Nicotra & Nicholas Camilleri who were baptised on Saturday 5th October 2013, and also Charlie Forbes who was baptised on Sunday 6th October 2013.

RCIA Course


The course will begin on Thursday 10th October. St Fiacre's Parish will be running a weekly RCIA (Rite of Christian Initiation of Adults). The course from 7:00pm-8:30pm. To register, please email the Parish Office by click in this image.


First Reconciliation


First Reconciliation will be on Monday 11 November 2013 at 7.30pm. Preparation Classes: 4.20pm-5.20pm, on 19th & 26th Oct - 2nd & 9th Nov.


Consecration of the Church


In a Spirit of unity with the Holy Father, with our Bishops and the Catholic faithful, Sunday 13th October, St Fiacre’s & Immaculate Conception Parish will be consecrated to the Immaculate Heart of Mary.
"Blessed are you, daughter,
by the Most High God,
above all the women on earth;
and blessed be the Lord God,
the creator of heaven and earth, who guided your blow at the head of the chief of our enemies.
Your deed of hope
will never be forgotten
by those who tell of
the might of God.
May God make this redound
to your everlasting honor, rewarding you with blessings, because you risked your life
when your people
were being oppressed,
and you averted our disaster, walking uprightly before our God." 
(Judith 13: 18, 20).


Renewal in the Holy Spirit


The celebration will be opened with the Holy Mass, followed by the Adoration of the Most Blessed Sacrament, at St Fiacre’s Church, in Friday, 4th October, 10.00am.

La Fede si Fa' Azione di Grazie

L’annuncio del regno di Dio è annuncio di salvezza fatto non soltanto con la parola ma anche con azioni. «I miracoli suggellano il trionfo dello Spirito su satana, ed è per questo che Gesù, investito dallo Spirito, entra in lotta con satana nel deserto.  


Il Cristo è l’uomo forte che, con dura lotta, ritoglie allo spirito del male ciò che ha usurpato. Gesù inaugura il regno messianico distruggendo l’impresa del suo avversario. I miracoli s’iscrivono dunque nella prospettiva dell’inaugurazione del regno messianico. Per il suo contenuto, il miracolo è una anticipazione del regno escatologico. Questo non sarà definitivamente rivelato che quando l’ultimo nemico, la morte, sarà vinto.

I miracoli che sono, a parte alcune eccezioni e per ragioni che è facile capire, delle vivificazioni, profetizzano la vivificazione definitiva: la vita eterna. Per mezzo del miracolo, la potenza vivificatrice di Dio fa irruzione nel tempo. Essa s’inserisce in un mondo che declina verso la morte. Il miracolo è una rottura nell’orientamento normale delle cose, e questa rottura ci tocca come il segno di una trascendenza.

I miracoli, nel tempo intermedio, sono i pegni della realtà futura. Essi sottolineano concretamente l’efficacia invisibile della Parola di Salvezza» (Ch. Duquoc). Manifestano la essenziale gratuità; dicono in forma evidente che la salvezza non è una conquista umana, ma un dono di Dio; mirano a suscitare la fede per la persona di Gesù e a far prorompere l’azione di grazie.

L’azione di grazie non è semplice riconoscenza umana...
Il messaggio delle letture di questa domenica non è un semplice insegnamento sul dovere morale della riconoscenza umana. Naaman Siro passa dalla guarigione alla fede: egli non riconosce più altro Dio se non il Dio di Israele (prima lettura). Il lebbroso del vangelo torna indietro «lodando Dio a gran voce». Il miracolo gli ha aperto gli occhi sul significato della missione e della persona di Gesù. Egli rende grazie a Dio non tanto perché il suo desiderio di guarire è stato soddisfatto, ma perché capisce che Dio è presente e attivo in Gesù.

Egli riconosce che Cristo è il Salvatore in cui Dio è presente ed opera non solo la salute del corpo ma la salvezza totale dell’uomo. E questa è fede. In Gesù egli vede manifestarsi la gloria di Dio (vangelo). Perciò Luca conclude il racconto con la parola di Gesù: «Alzati e va’; la tua fede ti ha salvato».
Salvato non già dalla lebbra, ma salvato nel senso cristiano del termine. La salvezza dalla lebbra è solo il segno di un’altra salvezza.

(Source: http://www.maranatha.it/Festiv2/ordinC/C28page.htm)



Il Terz' Ordine Francescano Secolare


Domenica 6 Ottobre ore 3.00 pm. Casa d’Italia, Norton Street 67, Leichhardt.

Gruppo Del
Santo Rosario


Mercoledì 2 Ottobre, ore 10.00 am. Famiglia Torresan 56 Henry Street, Leichhardt.

Rinnovamento Nello
Spirito Santo


Celebrazione della Santa Messa e Adorazione del Santissimo Sacramento, San Fiacre - Venerdì 4 Ottobre, 10.00 am.

Gruppo Di Preghiera
Di Padre Pio


Mercoledì 2 Ottobre, ore 7.00 pm, Chiesa di San Fiacre.

Movimento Mariano
Per I Sacerdoti


Tutti i Lunedì, ore 8.30 pm - Fam. Prestipino Norton Street n. 267, Leichhardt.


TUTTI BENVENUTI! EVERYONE’S WELCOME!